Prezident Nikonu Makoto Kimura: chystáme nový typ fotoaparátu
12.07.2010 16:37
Japonské periodikum Pen News Weekly ještě přidává další výroky prezidenta Nikonu vztahující se k fotografickému průmyslu.
Makoto Kimura se nechal slyšet, že zatímco výrobci nových fotografických systémů zřejmě usilují o podíl na trhu s digitálními zrcadlovkami, Nikon si chce v segmentu DSLR udržet 'čelní postavení' a současně vytvořit 'zcela novou oblast'.
Doslova řekl: "Bude se zřejmě jednat o fotoaparát umožňující fotografovat svět tak, jak to tradiční zrcadlovky nedovedou (resp. tam, kam tradiční zrcadlovky nedosáhnou - pozn. red.). Dnešní digitální fotoaparáty natáčejí filmy, prudce se vylepšují schopnosti fotomobiů a na vzestupu je poptávka po tom, aby jednoduché kamery dovedly nahrávat video na internet. Možná bude nutné fotografii jako takovou zcela nově definovat."
V této souvislosti je namístě dodat, že Nikon minulý týden oznámil, že má v úmyslu spojit se s operátory na poli online služeb a mobilních zařízení s cílem nabídnout širší možnosti ukládání a sdílení fotografií pořízených digitálními aparáty z jeho dílny. (Možná je dokonce i integrace emailového klienta.)
08.07.2010 15:35
Prezident Nikonu Makoto Kimura se dnes v rozhovoru pro bloomberg.com vyjádřil, že firma hodlá uvést na trh nový typ (ne)zrcadlovky.
Nový koncept fotoaparátu by měl podle Kimury disponovat vylepšeným záznamem videa a rovněž využívat systém bez zrcátka podobně jako konkurenční modely. "Mohlo by se tak stát ještě v tomto nebo příštím fiskálním roce," odmítl přesněji specifikovat kdy bude výrobek k mání.
Dále se vyjádřil, že Nikon se na vývoj tohoto produktu intezivně zaměřil, aby tak ještě podpořil růst výnosů z prodeje digitálních fotoaparátů, neboť firma prý plánuje během tří let zvýšit prodej zrcadlovek s výměnnou optikou o 80 procent na 6,65 milionu kusů. (Za první pololetí roku 2010 je Nikon v Japonsku opět v čele prodeje zrcadlovek, když předstihl všechny konkurenty; jeho tři nejprodávanější modely jsou D90, D5000 a D3000 - pozn. F-mountu).
-fri-
—————
Technika & technologie
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————